چطور خیر و شر به دست انسان صورت می گیرد؟
۱- این طوری نیس که خدا نیافریده باشه انسان از خودش شر خلق کنه چون استقلال در ایجاد نیازمند استقلال در وجوده که می دونیم انسان در وجود مستقل نیس!
۲- این طوری هم نیست که جبر باشه (من که استدلالشو نفهمیدم!) و ما هیچ تاثیری نداشته باشیم
این طوریه که خیر ذاتا مال خداس و منتسب به موجوداته بالعرض و شر برعکس اینه و یه چیزی بین ۱ و ۲ واقعیت ماجراس و با بحث و برهان نمیشه واردش شد و بدون تقوای قلبی و توفیق الهی نمیشه درکش کرد :| (تو کارگاه مباحثه با مسیحیان همینو نگفت به عنوان باگ دعوت به مسیحیت؟ که درباره تثلیث میگن ایمان بیار تا بفهمی استدلال منطقی که ممکن نیست؟!!)
کلا کتاب بورینگی هس که من نمی دونم چرا سال هاس این فیلو مقابل خودم دیدم و فک کردم میخام بخونمش!!
تنها نکته حدیث سی و هشتم:
اختیار یعنی اخذ نمودن خیر و نیکویی
حدیثا خیلی به نظرم حوصله سر بر هستن من یه عالمه حدیثای قشنگتر از این تو زندگیم شنیدم نمی دونم امام ره چرا اینا رو انتخاب کرده؟!! و چرا من خل شدم فک می کنم باید حتما این کتابو بخونم؟
چون تصمیم مربوط به قبله![]()
ما را در سایت کشوری که به اقیانوس وصله! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 93